Hiernaast een selectie van publicaties over ons en ons werk:

Coebergh Communicatie & PR
Leidsegracht 38-40
1016 CM  Amsterdam
+31 20 470 87 87 contact@coebergh.nl
Parkeren | Route | Voorwaarden

Bagageafhandeling op Schiphol: Ons eerste digital storytelling product, 2005.

 Schermafbeelding 2014-03-19 om 4.02.27 PM.png

Amsterdam in internationaal perspectief, Dichterbij Amsterdam, maart 2014.

Meer bedrijven maken glossy brochure van jaarverslag, Het Financieele Dagblad, 11 november 2013. 

CCPR FD 11 november .jpg

Vijf trends identificeert Piet Hein Coebergh op het gebied van jaarverslagen van beursgenoteerde ondernemingen: de verslagen richten zich steeds meer op stakeholders in plaats van aandeelhouders, er wordt steeds meer gebruik gemaakt van infographics, een rem op het aantal woorden en 'zelfcomplimenten' ontbreekt, stropdassen zijn uit, althans op de foto's en neutrale autoriteiten worden gretig gebruikt als bewijs voor prestaties.

Het Panel: Heeft de Rabobank zijn reputatie goed gemanaged? Communicatie Online, 31 oktober 2013.

Screen Shot 2013-11-01 at 11.48.57 AM.png 

Piet Hein Coebergh over reputatiemanagement van Rabobank na de bekendmaking van internationale rentefraude, Studio Max Live, 30 oktober 2013.

Screen Shot 2013-10-30 at 2.24.32 PM.png

Switch: Als docent nog meer leren, De Telegraaf, augustus 2013.

Carrière. Dauphine, donderdag 11.00 uur, Communicatie, augustus 2013.

Luuk Ros naar Coebergh PR, Communicatieonline.nl, juni 2013.

Coebergh kanshebber Sabre Awards, Fonkonline.nl, april 2013.

Coebergh PR Press day, Heritage-mode.blogspot.nl, april 2013.

Coebergh PR open day april 2013, Fashiongentrix.com, april 2013.

Online reputatiemanagement: relevant, maar geen exacte wetenschap, Intermediair.nl, april 2013.

Lachen willen we allemaal, maar betekenis ook, Communicatie, april 2013.


Geen uitgesproken types, Communicatie, maart 2013.

"Maathuis: 'De energie spat van het scherm en die past bij je of niet. De focus op fashion en love brands geeft eigenheid'."

Bureaus beginnen hippe tweede labels, Communicatie, januari 2013.

"Vertov richt zich op de digitale component, op online storytelling en contentcreatie. (...) Winkler: 'We hebben bijvoorbeeld veel contact met bloggers, een redelijk ongrijpbare groep, die per maand wisselt. Als je daar een goede selectie in kunt maken en ze iets geeft wat ze kunnen gebruiken, kun je online enorm veel buzz scoren'."

Droomjob, De Telegraaf, november 2012.

"Hirschfeldt is zeven jaar geleden begonnen met Stichting Sinterklaas Bestaat. Deze zorgt ervoor dat de duizenden kinderen in Nederland in wiens gezin geen geld is om pakjesavond te vieren toch een zak met cadeautjes te schenken." (...) 'Mijn werkgever steunt mij hierin door me tijd en ruimte voor dit project te geven'."

De lessen uit Project X in Haren, Communicatie, november 2012.

ASR herschikt bureaurelaties, Adformatie.nl, november 2012.

Jaarverslagen. Meeste verslagen zijn incompleet, Het Financieele Dagblad, november 2012.

“De volledigheid van de verslaglegging loopt zelfs bij beursgenoteerde bedrijven nog ver uiteen. Dit ondanks steeds verder aangescherpte regels en maatschappelijke druk bedrijven transparant en vergelijkbaar te maken.” Piet Hein Coebergh over zijn studie naar de jaarverslagen van AEX-, Midkap- en smallcapfondsen.

Model zoekt verdieping, De Telegraaf, november 2012.

"Op een goed moment was er voor mij te weinig uitdaging. Ik had alle aspecten van het vak gezien en verlangde naar meer verdieping. (...) Ik vind het heerlijk dat ik nu structuur in mijn leven heb. Maar het allerleukste is wel dat ik in mijn nieuwe job eindelijke echte collega's heb met wie ik intensief samenwerk." Floor Vogelsang

Coebergh Communicatie & PR Press day, Backstagefashionreports.com, november 2012.


 

Een leuk stukje voor de adverteerder, Het Parool, 20 oktober 2012.

"Als consument heb je recht om werkelijk te weten wat er speelt, wat zijn de merken die ertoe doen? Ik koop dat blad niet om te weten welke merken adverteren. (...) Het is aan ons, pr-bedrijven en communicatiebureaus, om vanuit redactionele onafhankelijkheid journalisten met het juiste verhaal, op het juiste moment toch te verleiden over onze klanten te schrijven." Gervaise Coebergh

Tumblr - voor merken die 'het' snappen, Communicatie, juli-augustus 2012.

"Hipster blogcommunity Tumblr komt naar Nederland en dat zouden we weten ook. Met een hippe launchparty tijdens #Ycommunity van pr-bureau Coebergh in Jimmy Woo kondigde de 25-jarige ceo David Karp aan dat het microblognetwerk nu ook in het Nederlands beschikbaar is." Remco Janssen, Communicatie

Beroep: modeblogger, NRC Handelsblad, mei 2012.

 
"Modebloggers zijn de iconen van deze tijd. Voor de meeste modebloggers is het een hobby. Het gaat erom dat je als pr-bureau de pareltjes eruit haalt." Gervaise Coebergh

Coebergh Communicatie & PR organiseert Incubator Dag, Communicatieonline.nl, mei 2012.


Steeds weer een nieuw mediamoment
, NRC Handelsblad, maart 2012.

Screen%20shot%202012-03-26%20at%2012.16.15%20PM.png
"Het staat in het NRC, dus het is waar. Maar het was juister geweest als er was vermeld dat dit project een samenwerking tussen de zusterbedrijven Coebergh Communicatie & PR en Spice PR is. Coebergh wat klassieker en Spice meer on-trend. 'Best of both worlds' als het ware. Een samenwerking waar we allemaal super blij mee zijn. Dus zeker ook hulde aan Kiki Hirschfeldt die deze klus vanuit Coebergh heeft gerund." Gervaise Coebergh

Coebergh PR neemt Begeer & Blaak over
, Communicatie, december 2011.
Screen shot 2011-12-23 at 11.40.26 AM.png
"De klik met Gervaise maakte verdere besluitvorming eenvoudig." Carla Begeer

Fabulous Days, Darling
, Blend, december 2011.
Screen shot 2011-12-08 at 3.13.27 PM.png
"Gervaise was known to be one of the best in her profession, and I was lucky enough she saw some talent in me." Davy Hezemans

Oxfam Novib naar VERTOV
, Reclameweek, november 2011.
Screen shot 2011-11-17 at 11.04.10 AM.png
"Een duurzame connectie met je publiek maak je door ze waardevolle content te bieden. Maar wel op prikkelende wijze verpakt..." Martijn Winkler 

Truman, TV Lab, BNN, 29 augustus 2011.
Screen shot 2011-08-31 at 4.54.28 PM.png
"Ik realiseer me heel goed hoeveel informatie ik over mezelf weggeef via social media." Leroy Aznam

'Ik ben van de strenge school',
Communicatie, juni 2011.

"Je drijfveer moet zijn dat je iets wilt betekenen voor anderen." Gervaise Coebergh

Winnaar Publieksprijs 2011, AM Magazine, juni 2011.
 
"Inmiddels kan ik me wel een serial entrepeneur noemen." Gervaise Coebergh


Gervaise Coebergh heeft uit handen van de heer J.P. Balkenende de Publieksprijs Porsche Onderneemster van het Jaar 2011 gewonnen. Een prachtige business case om de kracht van PR aan te tonen. In dit geval is daarbij intensief gebruik gemaakt van Social Media. Hierbij een selectie van online publicaties naar aanleiding van deze prijs:

 

Portret van Gervaise Coebergh als genomineerde voor de Porsche Onderneemster van het Jaar Prijs 2011
, RTL Z, 23 mei 2011.



New Fash
ion Insider: Blogger CommeDesLeroi, I Love Fashion News.nl, 14 februari 2011.

"Mijn favo high-end merk is zonder twijfel Yohji Yamamoto. Ik vind de man een genie!" Leroy Aznam

#Brillies & Non-Brillies, Het Parool, 8 februari 2011.

"Mensen komen 'bekenden' hier voor het eerst offline tegen. Zo laten we nieuwe dingen ontstaan." Maurice Seleky

Ideas worth spreading, website TEDxAmsterdam, november 2010.

"Maybe even more than spreading, we believe in a successful realization of ideas." Gervaise Coebergh

I (don't) Comm, Communicatie, juli 2010.

"Apple is het schoolvoorbeeld van goede pr, de keizer van free publicity. Als winnaar kunnen ze het zich permitteren om zelf te bepalen hoe ver ze gaan in de roep om transparantie." Piet Hein Coebergh

Ander ritme, maar net zo hard werken, Het Financieele Dagblad, 31 maart 2010.
"Wij zijn een bureau met een bepaald karakter. Ik denk dat we ons onderscheiden door onze no-nonsensementaliteit." Eelco Parie

Facebook is socialer dan Hyves, o.a. in Nederlands Dagblad, Het Parool, BN DeStem, 31 oktober 2009.

"Mensen die een paar jaar geleden nog een eed zwoeren dat ze zich nooit zouden overgeven aan het voyeurisme en exhibitionisme van een sociale netwerksite, zijn toch gevallen voor de verlokkingen van Facebook. Internetcynici, netwerkcriticasters en digibeten gaan overstag voor een sociaal medium met de universele aantrekkingskracht van Apple of Coca-Cola." Maurice Seleky

Boekpresentatie Grenzen aan transparantie, Amsterdam Inc AT5, 28 oktober 2009.



Pr voor je ik
, Communicatie, oktober 2009.

"Personal branding is de weerslag van hoe je 24/7 met jezelf naar buiten treedt. Het is afhankelijk van je kleding, performance en de dingen die je doet. Je moet hoe dan ook jezelf blijven, anders wordt het heel zware kost... Ik denk dat het intermenselijk contact meer waardering gaat krijgen. Zoals dat gaat met alle dingen, er komt een tegenbeweging. De ontmoeting wordt weer belangrijk." Gervaise Coebergh

Pr moet nog meer personal relations worden, Vpra.nl, oktober 2009.

Pr moet nog meer personal relations worden, Mdweekly.nl, oktober 2009.

Op Krediet, Communicatie, mei 2009.

"Te makkelijke kredietverlening is de oorzaak van de crisis, dan ligt het niet voor de hand dat de oplossing voor de crisis makkelijke kredietverlening is." "In één zin vat Zalm oorzaak en problematiek begrijpelijk samen. Hij wijst erop dat bonussen bij ABN Amro er mede op verzoek zijn van Wellink. Geloofwaardig communiceert hij hoe hij de op drift geraakte bank weer in rustiger vaarwater brengt... Vanaf nu is de beurskoers weer een gevolg, geen doel. Het beste woordgebruik voor mijn ceo is gewonemensentaal. Gek genoeg onderscheid je je daarmee nog makkelijk in de financiële wereld." Piet Hein Coebergh

Nee, niet ook nog een pr-blunder, Het Financieele Dagblad, 15 april 2009.

"Een minister kan niet de fout maken om tegen de media 'geen commentaar' te zeggen. Of erger, wat Vogelaar deed, gewoon zwijgen. Daar had iemand moeten ingrijpen... Bij een media-affaire staan emoties een goede reactie nogal eens in de weg. Gelijk hebben iets anders is dan gelijk krijgen." Gervaise Coebergh